Ook een olifant moet in bad

15 september 2018 - Denpasar, Indonesië

Vandaag is weer een doe dag en er staat genoeg op het programma dus we gaan vroeg op weg, om 07:30 staat Putu al te wachten bij de ingang van het hotel en hij heeft er zin in.

Okifanten1We gaan als eerste naar de olifanten sanctuary waar we een olifant gaan wassen, Patricia mag de olifant naar de wasvijver rijden, ze zit fier op de rug van de olifant maar het is niet te vergelijken net paard rijden. Toch komen ze aan bij de vijver en de olifant loopt zo de vijver in.

De aanwezige verzorger laat de olifant gaan liggen in de vijver en dan kunnen Patricia en Silvie aan de slag, boenen, schrobben, afspoelen en nageltjes borstelen.Ok fanr2

Na dit verkwikkende bad rijdt Silvie de olifant weer het droge op en geven ze hem nog een meloen als ontbijt.

Waterval11De volgende stop is een Waterval, we waren al gewaarschuwd dat we hier een stukje voor moesten lopen niet dat we een hele berg gingen afdalen via uitgehouwen traptreden van gemiddeld 50 cm hoog. Dat lijkt niet veel maar meet je traptreden thuis maar eens op dan zul je zien dat we stappen maakten van ongeveer 3 treden tegelijk. Dat is even leuk maar niet een hele berg af.

Eenmaal beneden kwamen we in een grot terecht waar een Waterval zich in uit stortte, dat was een mooi gezicht en we konden er tot vlak onder bij komen.

Ja, en dan diezelfde weg weer terug, die hoge treden, geen trapleuningen en geen andere route, er zat niets anders op. Afijn we zijn er gekomen en de beenspieren krijgen vannacht wel weer rust.

Rijstveld3De Rijstvelden zoals iedereen ze wel van foto's kent, zo wilden wij ze ook zien en onze gids Putu wist een restaurant met het perfecte uitzicht. Onder het Rijstvelden1genot van een lekker koud drankje zaten we even later hoog boven de rijstvelden te genieten van het weidse uitzicht. Dit was precies zoals we het wilden zien.

Waterpaleis1Na dit welverdiende rustmoment stond het Waterpaleis op het programma, het is een echt paleis dat door de koninklijke familie en de Raja van Bali werd gebruikt om gasten te ontvangen. De vele Waterpaleis2waterbassins worden bevolkt door veel vissen waaronder hele grote Koi karpers.

Waterpaleis3

Omdat er nog wat tijd over was, zijn we nog een traditioneel Balinese Dorp gaan bezoeken waar de mannen zich bezighouden met kalligrafie en de vrouwen vooral sarongs weven. Een dorpsbewoner leidde ons rond en vertelde van alles over de gebruiken en gebouwen. Helaas heb ik hier geen foto's gemaakt 😣

20180914_154716Hierna was de dag toch echt over voor ons, niet iedereen redde het om wakker te blijven tot we bij het hotel waren, anderen haalden het net maar gaven zich in het hotel toch snel gewonnen.20180915_032628

Vanavond maar weer op zoek naar een gezellig Balinees tentje om lekker te eten.

1. Irma:
    15 september 2018
    Heb je bij mij ook eens gedaan. Een foto maken terwijl ik zat te slapen op de achterbank😣
  2. Marijke:
    15 september 2018
    Omdat ik niet erg in orde was heb ik de laatste drie verslagen in een keer gelezen. Jullie doen het fantastisch veel sightseeing afgewisselsd met kalme dagjes. Heerlijk he zo'n massage, moet je zo veel mogelijk doen, vooral als je veel loopt en trappen klimt met hoge treden. Het zijn de Schotten die een kiln dragen. Australiers dragen het liefst niks, maar dat mag niet overal. Ik vind jullie verslag altijd boeiend zo keep it up en enjoy.
  3. Rob van de Poll:
    15 september 2018
    Fijn dat u de verhaaltjes leest en leuk vind, ik ga er zeker mee door alleen het internet is hier niet altijd even goed en moet ik wachten op een beter signaal.
    Ik zou graag even bij u langs komen maar vanaf hier is het toch nog bijna 7 uur vliegen.
  4. Karin stolk:
    15 september 2018
    Ik lees de verhalen ook maar ik geef niet vaak een reactie. Maar het zijn leuke verhalen
  5. Rob van de Poll:
    16 september 2018