Tempels, schildpadden en veel verkeer

12 september 2018 - Denpasar, Indonesië

Vandaag het binnenland in, we gaan naar Tanah Lot en de Ulun Danu  Bratan tempel, maar voordat je daar ben moet je het Balinese verkeer trotseren. Wat een chaos........het is vergelijkbaar met een  mierennest, auto's en brommers op dezelfde weg, de brommers hebben geen snelheidslimiet en rijden vaak harder dan de auto's, ze passeren links en rechts en wisselen net zo makkelijk van baan zonder te kijken. Als je hier brommer rijdt moet je wel een doodswens hebben.

Vanaf de achterbank hoorde ik erg vaal ooh, ai, eeek, amai of Hati  Hati, ( balinees voor rustig aan ), maar onze chauffeur is het gewend en laveerde overal beheerst en snel doorheen.

Tanahlot1De eerste stop was Tanah Lot, een hele mooie tempel gelegen aan de kust in zee, onbereikbaar voor ons want het was vloed en de zee was erg ruw.

Tanahlot2

Ulun1De volgende tempel lag ver en hoog in het
Ulun3binnenland, de tempel zelf ligt ook hier in het water maar dan in een bergmeer, hier was het wat temperatuur betreft een stuk aangenamer want het was iets koeler. Ook deze tempel is schitterend om te zien.

Koffie1Op de terugweg even langs bij de koffieplantages bekend om zijn koffie van de loewak, een beest dat familie is van de civetkat, ze eten de koffiebonen en poepten ze ook weer uit, daarna worden de bonen gebrand en koffie van gemaakt. Natuurlijk hebben we dit geproefd maar niet gekocht want we vonden de gewone Balinese koffie toch lekkerder.

Na de koffie zijn we naar de schildpadden rescue gegaan en hebben daar 2 jonge Schildpaddenschildpadden geadopteerd en in zee vrijgelaten. We hopen dat ze mogen uitgroeien tot volwassen schildpadden.

Het was een leuke dag, morgen relaxen aan het zwembad en vrijdag gaan we weer toeren

1. Irma:
    12 september 2018