Shopping in Kuta

20 september 2018 - Sanur, Indonesië

Vanmorgen op tijd opgestaan om de zonsopgang te fotograferen, helaas kwam de zon20180920_062838 niet door de ochtend bewolking heen maar de kleuren waren wel mooi.

Vandaag een uitstapje naar Kuta omdat dit het toeristische centrum is en hier daarom ook de meeste winkels en winkelcentra te vinden zijn.

downloadNa het ontbijt hebben we via de app Grab een taxi geregeld,  dat werkt perfect en is nog goedkoper dan onderhandelen over de prijs bij een taxi langs de straat. De taxi was netjes en ruim, de chauffeur reed goed en kon een gesprek in het Engels voeren.

20180920_100052Omdat we iets te vroeg bij het eerste winkelcentrum aan kwamen zijn we bij een lokaal tentje koffie gaan drinken. Het was een nette tent, bij binnenkomst kregen we een vochtig koud doekje om even af te koelen want het was al weer behoorlijk benauwd.

20180920_114810Na de koffie zijn we winkelcentrum Discovery Mall 20180920_104710in gegaan en hebben ieder winkeltje tot in detail gezien, Silvie heeft hier een paar schoenen gekocht.

20180920_120933Vanaf de Discovery Mall  zijn we langs het strand naar de Beachwalk Mall gewandeld en ook hier hebben we de vele winkeltjes goed bekeken en bij de Goldstone een heerlijk ijsje 20180920_132245gegeten. Daarna langs bij Starbucks voor frappucino zonder koffie met vanille en karamel. Ik nam gewoon een kleine zwarte koffie.

Na de koffie bij Grab gelijk de taxi terug maar besteld, dat was toch even anders als op de heenweg, de auto had zichtbaar aanrijdingen imagesgehad, de chauffeur was oud, zat regelmatig flink te hoesten en deed zelfs een keer zijn deur open om een rochel van formaat uit te spugen. Hij verloor hierbij niet zijn gebit want daar speelde hij vrolijk mee verder als hij niet hoestte. Ik heb nog wel geprobeerd om een gesprek aan te knopen maar dat had echt geen zin.

Geweldig toch dat je dit mag meemaken. 😎

Morgen onze laatste dag, we houden het rustig want we vliegen pas om 24.00 uur en er zal weinig van slapen komen, overmorgen weer thu

1. Karin stolk:
    Niks gekocht patricia?
  2. Kelsey:
    Coldstone is zo lekker.
    Goede keus!
    Discovery mall is wel echt veranderd zeg.
  3. Rob:
    Nee, niets, knap he.😁
  4. Marijke:
    21 september 2018
    Je hebt heel wat ervaringen opgedaan . Vind je het jammer dat het nu voorbij is of trekt huis wel weer. Ik wens je een geode terugreis en behouden aankomst en bedankt om het met mij te delen. Ik heb het leuk gevonden.
  5. Rob van de Poll:
    22 september 2018
    @Marijke, het was een heerlijke vakantie maar we gaan ook graag weer naar huis